Fordeling sak/brev

Som saksansvarlig/saksbehandler har man ansvar for at saker og brev ligger på rett person. Dette innebærer at man skal fordele brev og saker, om man ikke er riktig saksansvarlig/saksbehandler. Ledere skal være autorisert til å fordele saker og dokumenter. Ledere kan også bruke dette til å delegere saker og journalposter til andre saksbehandlere. Ta kontakt med doksenter om du mangler tilgang til å fordele saker.

Fordele saker

Trykk på Rediger på funksjonsikonet for sak

fordele_saker

 

Gå til fanen Ansvarlig tilgang

fordele_saker2

Fjern innholdet under Adm.enhet OG saksansvarlig. Skal du fordele på egen enhet holder det å fjerne saksansvarlig.

Legg inn ny saksansvarlig med å bruke kortnavn som du finner her.

Fordele journalposter/restanser

Gå til journalposten du vil gjøre om saksbehandler, trykk Rediger

fordele_saker3

Fjern saksbehandler (og  evt. adm.enhet) , legg inn nytt kortnavn på ny saksbehandler, trykk tab på tastaturet, ny saksbehandler/adm.enhet blir nå utfylt. Trykk Lagrefordele_saker4

PS: Noen saksbehandlere jobber på mer enn en adm.enhet. Systemet henter den adm./enhet som ligger som standard. Om dokument/restanse/sak skal på en annen enhet, legg inn denne istedet for standard-enhet.